På tur til Sopot med Barn

Då er ferieturen for Familien Gulla Rebbestad over for i år.  Vi var litt seint ute med å bestemme oss, og alternativa var ikkje så mange. Vi ville reise frå ein av dei lokale flyplassassane, og ikkje ha så alt for lang flygetid med tanke på ungane.

Tyrkia var uaktuelt, og det som var att frå Vigra til “syden” var ikkje så billig. Fordi det meste er designa for ei familie med to vaksne og to barn. Har du med tre barn må du kjøpe to dobbeltrom, eller ei familiesuitte. Det blei ikkje innanfor vårt budsjett med våre krav til standard også.

Så då blei dei SOPOT. Ein by i Polen, mellom Gdansk og Gdynia. Eg har vore i Gdansk før på veninnetur. Og var såpass fornøgd med staden at eg ville ta med familien dit også. Sopot har også ei lang deilig sandstrand med gode høver for sol og bad. Eg prøvde å undersøkje så godt eg kunne på førehand, for å vere mest mogleg beredt før vi reiste. Då det ikkje er like lett å ta ting på sparket med tre barn med på tur.

Eg kika først på hoteller i området, men sidan vi var seint ute, og midt i fellesferien så var også dei ganske fullbooka. Samt at vi der også måtte bestille to dobbeltrom eller suite. Så valget falt på ei svært sentral leiligheit med to soverom, kjøkken, stue, bad og det vi trengte. Der var vaskemaskin så vi fekk vaska kle og handdukar (veldig praktisk med små barn på tur) Vi bestilte leiligheita på Booking.no

Flyet ned var med WIZZ air, ganske billige billettar frå vigra, men det er jo alt i tillegg som kostar (bagasje, velge seter, og prioritert ombordstiging). Til neste gong skal eg vente med å bestille bagasje før ETTER eg har pakka kofferten og sett kva eg faktisk treng. På veg ned hadde vi ein halvfull koffert, til alle 5. Vel vitande om at vi garantert kom til å handle der nede. Vi hadde med tvillingvogna i ein PramPack, og der pakka vi også alt vi trengte av bleier og våtserviettar, samt nokre strandhåndkle.

Men eg hadde nok overvurdert oss litt og betalt for 32 kg i eine kofferten heim, noko som ikkje var naudsynt då det blei berre 24kg i begge to på veg heim. Det var rett og slett ikkje plass til meir.

Flyet frå Vigra til Gdansk gjekk kl 21:50, noko seint for våre små som legg seg kl 19, men det fekk berre bli som det måtte bli. Ikkje så kjekt at flyet blei forsinka med 40 min, men ungane klarte seg overaskande bra.
20160721_21102620160721_21154120160721_221010

Flyturen er berre på eit par timar, men vi hadde ordna oss med å laste ned filmar på både nettbrett og mobilar. Smoothiar og snacks. Og smokkeslutten har desverre fått eit brått tilbakefall, då det var stor trang for litt ekstra kos og trøst i den.

På førehand hadde vi bestilt taxi med Gdansk-Cab som skulle stå å vente på oss når vi kom. Vi hadde også bestilt med barneseter, og en ekstra stor bil med plass til 5 stykk og bagasje. Taxien var forhåndsbetalt så det var berre å hente bagasjen, og gå han i møte når vi kom. Han sto og venta med eit skilt med navnet mitt på i handa rett utanfor der vi kom ut, så han var enkelt å sjå. Barneseta han hadde med var nok litt for små, men det gjekk akkurat. Og vi kom oss raskt til leiligheita der dama vi skulle leige med sto og venta som avtalt (Hadde kontakt med ho på sms, så ho fekk beskjed når vi landa og så møtte ho oss ved døra til leiligheita når vi kom)

Trøtte og slitne så sovna vi fort, og fekk heldigvis sove litt ekstra dagen etterpå.

Det er ikkje så mange folk i gatene før klokka bikkar 11-12. Så det er lett å vere tidlig ute i Sopot, og det anbefalast om ein vil sleppe å stå i kø for billettar til Piren eller andre ting. Hoved-gata Monte Cassino kryr av folkeliv utover dagen, og det er fleire resturangar og butikkar i denne gata.

Leiligheita vi leigte låg rett ved Monte Cassino, så der var berre å spasere ut på gågata. På hjørnet var det ein matvarebutikk, og Rossmann med godt utvalg av hygieneprodukter, kosmetikk ++.

IMG_6540IMG_6499IMG_6501IMG_6515

Stranda låg i enden av Monte Cassino, spaserturen ned gata til torget og vidare til bodene ved stranda var alltid koselig. Reine, fine gater. Koselig folkeliv, og du kunne kjøpe deg ein is eller vaffel med krem og bær på.
20160726_11091920160726_111425

Stranda var ein favoritt med mjuk sand og lange strender. Til venstre for piren var det meir barar og utleige av solsenger, og telt.

20160726_13103320160726_13104720160726_13110520160726_131051

Skal du slå litt på stortromma, og bu nydeleg til så trur eg Grand Hotel rett forran stranda må vere valget. Nydeleg hage og det ser vertfall flott ut frå utsida.

Det var ikkje det enklaste å kome seg til og frå stranda med vogn, vertfall ikkje tvillingvogn, men vi fekk til det også . For oss var det veldig greit å ha med vogna då vi hadde med oss strandleiker som vi hadde kjøpt i et av bodene ved stranda. Og fordi ungane då kunne krype under kallesja og få litt fred frå sola når dei hadde behov for det. Det var badevakter på stranda som satt i tårna, og passa på. Desverre var stranda stengt for bading nokre dagar fordi det var oppdaga E-coli i badevatnet, Det er jo i ei bukt, så om straumane går “feil” veg så blir det desverre slik. Det positive er jo at vatnet faktisk blir testa og vi kan unngå å bli sjuke. Då var det oppe eit raudt flagg på stranda som varsla om badeforbud. Og badevaktene bles i fløyta så fort nokon prøvde seg.

Fontena i sentrum blei då brukt av dei minste til å få bade føter og litt til i. Den var vertfall godt klora kjente vi på lukta. Og vi var ikkje verre på det enn at våre fekk duppe seg litt dei også, sidan det var god og varm, og sjøen ikkje kunne brukast til nedkjøling alle dagane.

IMG_6866---IMG_6867---20160726_135420IMG_6885---

I sentrum var det store såpebobler som ungane fekk prøve gratis. Dette blei ein stor hit, spesielt for Matilde.

Som transoprtmiddel brukte vi toget. Ved å gå Monte Cassino nesten til endes på toppen og ta til venstre ved kirka så kom ein til togstasjonen. Der er det tog mellom trippelbyane Gdansk-Sopot-Gdynia. Dette er lokaltog og blir kalla SKM. Vi kjøpte billettar både på automat og i skranken. Det kosta ca 3 Zloty en vei for ein vaksen (Ca NOK 7,-) Altså ein slikk og ingenting. Om ein kjøper billett i skranken så må de hugse å stemple billetten i ei av dei Gule-boksene på stasjonen før avgang. Om de ikkje gjer det kan de få bot i ein kontroll.

Om de kjøper billett ved ein automat så må de bruke billetten på første tilgjengelige tog, men de treng ikkje å stemple den. Men hugs å ha småpengar til maskina, for den ville ikkje ta i mot større sedlar enn 10 zloty fekk eg erfare.

Vi reiste begge vegar, og hadde med ungane og tvilingvogna. Vi måtte vere to for å få løfta den inn, men det var plass til den i gangen mellom vognene. Vi sette berre på bremsa og sto ved sidan av den og passa på.
20160723_17010620160726_162322
Det tok ikkje lang tid å reise med tog mellom byane. Den eine gongen vi tok Taxi var når vi skulle reise heim, og måtte til flyplassen rundt kl 17. Då var det mykje trafikk, og det gjekk sakte. Så vi såg med ein gong kvifor det blei anbefalt å bruke toget.

For å vere sikker på at vi gjekk av på rett stad brukte eg Google Maps for å følge med kvar vi var, namnet på stasjonen vi skulle til, og når vi skulle av. ALT er jo på Polsk, så med mindre du er habil i å snakke, lese og forstå polsk så er det greit med både Google Maps og Google translate.

Dyrehagen i Oliwa burde kanskje ha eit eige innlegg, men kort fortalt var den mykje større og mykje betre enn vi trudde på førehand!
Vi tok toget til Oliwa, og sidan det var 3 km å gå frå togstasjonen så valgte vi å gjere det. Vi hadde med vogna som ungane satt i, mesteparten av turen til dyrehagen, og Det var fine vegar å gå. Der går buss, men vi hadde ikkje orientert oss om kva buss og når. Og med ei tvillingvogn på slep så vart det til at vi gjekk. Og det var heilt greit, ein koselig tur synest eg!

20160725_10213120160725_10222920160725_10230720160725_102313IMG_6589

Dei er flinke med å lage til  fortau og sykkelvegar, samt parkar og leikeplassar. Her har vi i Norge noko å strekke oss etter!

Dyrehagen kosta ein slikk og ingenting å komme inn på. Den var rein og fin, og det såg bra ut. Vi gjekk systematisk til verks for å få sjå alle dyra. Men etter 3 timar hadde vi berre komt halvvegs i parken. Vi hadde nesten brukt opp alle bleiene vi hadde med på tur, og vi såg at vi lett kunne bruke minst 3 timar til i parken! Vi måtte difor skunde oss litt forbi dyra dei siste timane, og når vi kom rundt så rakk vi desverre ikkje barnasgård der dei kunne få mate og klappe dyra. Fordi dei hadde stengt.

20160725_11173020160725_11185920160725_12063820160725_134305IMG_663320160725_135806IMG_660820160725_110913
Der var også eit leikeområde som ungane storkosa seg på. Og på veg heim sovna sjølvsagt ungane etter ein lang dag med mykje morro!IMG_6693IMG_660220160725_153449IMG_6626---001

Vi var også innom Gdansk for å kike, og innom nokre av shopping sentera då vi hadde lova ungane å handle på ein leikebutikk. Men av alle ting så var ein leikebutikk vanskeligast å oppdrive. Så ikkje før ho vi leigte leiligheit med tipsa oss om å reise til kjøpesenteret i Klif, så fann vi endeleg ein leikebutikk. (etter 4 dagar med leiting og søk på Google)

20160726_17301220160726_202106

Kjøpesenteren i Klif var markant mykje rolegare enn dei i Gdansk, men dei snakka ikkje så godt engelsk. Men eg reiset tilbake hit åleine ein kveld for å shoppe. Heilt greit kjøpesenter utan mykje folk. Her var Zara, H&M, Benneton, Ecco, Michael Kors +++

Siste dagen hadde vi oss eit tur på Piren. Det er Europas lengste trepir og det var kjempekoselig å gå utover piren. Ungane hadde nok ikkje heilt det samme utbytte av å vere på den. Men det var det verdt det. For å kome på piren må ein ha kjøpt billett, dette gjer du ved piren.
Der var eit sjørøvarskip i enden av Piren som du kan vere med på ei 40 min seilas. Ingen av våre ungar var særleg gira på å sitte på båten i 40 min, men det var fin å sjå på.

Nokre sa i forkant at vogna kanskje blei meir å drage med seg enn nyttig. Men eg er sjeleglad for at vi tok med vogna!! Den var med ut av leiligheita kvar dag! Og ungane brukte den mykje. Slitne fotar og slitne auge kjem fort hos ein 3 åring. Ein stad å skjerme seg for sola, drikke litt saft og drage over seg eit teppe var godt både tidt og ofte.  Ein stad å kunne ha på begge ungane selane og vite at dei satt på ein stad var også naudsynt når det i nokre tilfeller blei hektisk å skulle passe på tre barn og komme seg dit ein skulle.
20160725_17140620160726_11091620160726_12144620160726_14094720160724_14083820160724_17273920160724_140845
I blandt fekk Matilde også sette seg ned, og det var veldig praktisk å kunne lagre både stelleveske, handleposar , kamera og ekstra drikke i vogna.

Vi vurderte å ta ein tur til badeland medan vi var der, men dagane strakk ikkje til. Og vi tenkte også at vi nok hadde eit sett for få hender. Vatn og barn er kjekt det. Men eg tenker at det bør vere ein vaksen per barn. Uansett kor stor Matilde begynner å bli no, så er ho ikkje stor nok til å kunne vere utan oppsyn på ein slik stad. Og desverre når det er 6 år mellom barna så er det ikkje dei same aktivitetane dei vil halde på med.

Vi hadde også akvariet i Gdynia på lista vår, men dagane strakk som sagt ikkje til. Ei veke var ei heilt passeleg lengde på reisa. For ungane begynte å snakke om å reise heim på dag 5.

Men vi har absolutt lyst tilbake til Sopot! Og når tvillingane er litt større så blir det nok betre.

Dei i Sopot snakkar greit engelsk, spesielt dei yngre. Men det er ikkje alle, og det kan by på litt missforståelsar.

20160722_11050520160722_11121120160722_19132020160722_19141320160728_131323
Maten var billig og vi hadde nokre rimelige måltid ute. Men vi oppdaga at tolmodigheita til ungane ikkje var på godsida når ein var trøtte og svoltne. Og når det tok ein halvtimestid før maten kom så blei det enklast å bestille pizza, sushi, Mc Donalds o.l. med seg til leiligheita, og heller eter der.

Det var fult gjennomførbarn når vi budde så nært hovedgata. Og ungane spiste så mykje betre på den måten. Elles handla vi brødmat, nutella, salami og ost på matvarebutikken som vi hadde til frukost og kvelds.

20160728_163735
Osten som var forma som Mus og Bamse blei ein stor hit! Og smakte vist MYKJE betre enn den osten heime. Kanskje eit salgs-tips til TINE?

Tips på resturangar er kring 10% av måltideskostnad. Og seier du takk når du betalar så betyr det at servitøren kan ta heile beløpet.

Stikkontaktene er dei samme. Så vi fekk ladda alle telefonar og nettbrett. Vi hadde også med Chromecast som vi kopla i TV’en for å streame nettflix og viaplay frå telefonen og nettbrett. Dette var heilt gull verdt! Ungane hadde då film og seriar å sjå på både om morgonen og kvelden. Også når vi var innom leiligheita midt på dag for litt mat og ein siesta!

Bleier hadde vi med heiman i frå, då det var sagt at bleier var dyrt i polen. Vi hadde med oss meir enn nok, men det var vertfall godt utvalg av bleier og våtserviettar på Rossmann så det hadde ikkje vore krise om det var for lite.

Saft var vanskelig å finne, så eg skulle ønske vi hadde hatt med meir av det, sidan ungane våre likar best saft å drikke. Vatnet tok vi ikkje sjansen på å drikke rett frå krana, så vi kjøpte vatn på butikken, og så kokte vi vatn frå springen og hadde i kjøleskapet.

Eg vil ikkje seie eg oppfatta Polakkane som eit overhyggjeleg folkeslag. Og det var sjeldan eg følte meg oppriktig velkommen i nokon butikk. Men det er nok berre slik dei er. Eller så er ikkje dei så glade turistar som berre snakkar engelsk?

Landet er relativt billig å feriere i, aktivitetar, mat og transport kostar ikkje skjorta. Sopot ligg på samme breddegrad som sør-Danmark, så klimaet er der etter. Vi traff godt med været, og hadde nokre få overskya dagar og resten var sol og varme.

Pengar tok eg ut i minibanken, og brukte ellers kort i dei fleste butikkar.

This entry was posted in Blogg.